Bieżnia elektryczna ze strony www.marbo-sport.pl to popularne urządzenie do ćwiczeń typu cardio. Stacjonarna formuła maszyny niweluje ryzyko treningu w niekorzystnej aurze. Czy jednak zawsze jest skutecznym rozwiązaniem?

Tryby działania

Bieżnię wybierają najczęściej osoby o małym doświadczeniu. Prosta maszyna pozwala na właściwe “rozgrzanie” organizmu. Oferuje przy tym możliwość regulacji: prędkości, czasu oraz poziomu nachylenia.

Niewiele osób korzysta z tzw. programów treningowych, które ustawia się na panelu sterującym. Umożliwiają one sprawniejszą kontrolę poczynań. Błędem nowicjuszy jest nieadekwatny dobór poziomu do możliwości. Przybiera to dwie formy: zbyt ciężkiego treningu, po którym powstają zakwasy albo wręcz przeciwnie, spacerowego, mało wymagającego tempa.

Czy na bieżni da się schudnąć?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Bieżnia elektryczna wspomaga proces odchudzania, ale nie jest jego jedyną składową. Trzeba zachować deficyt kaloryczny oraz pamiętać o równomiernym rozwoju mięśni.

Duży problem stanowi ostatni element. Bieżnia angażuje wszystkie partie mięśniowe, kładąc szczególny nacisk na kończyny. Tułów oraz klatka piersiowa nie rozwijają się w takim tempie, dlatego warto zadbać o nie dodatkowo.

Interwały

Bieżnia to doskonałe narzędzie do wdrożenia treningu interwałowego. Warto, aby urządzenie posiadało dodatkowy pomiar pulsu, kluczowy przy planowaniu tego typu ćwiczeń.

Idea treningu wydolnościowego opiera się na umiejętnym dostosowaniu tętna ćwiczącego. W trakcie biegu dynamicznej zmianie ulega zakres prędkości oraz poziomu nachylenia. Pożądany puls wynika z możliwości organizmu, celu treningowego oraz wieku.

Ważne jest również to, aby dla własnego bezpieczeństwa nie przekroczyć tzw. maksymalnego tętna. Wartość tą wylicza się poprzez odjęcie od liczby 220 wieku trenującego, przy czym jest ona orientacyjna.

“Zawód – biegacz”

Maszyny uzupełniają domowe siłownie, a także są elementem składowym dużych kompleksów. W pierwszym przypadku warto eksploatować je w maksymalnym zakresie.

Wizyta na siłowni z dużą liczbą sprzętu nie powinna ograniczać się wyłącznie do treningu wydolnościowego. Przyniesie on efekty, ale nie będą zachwycające. Organizm do prawidłowego rozwoju potrzebuje również ćwiczeń siłowych. Dlatego niektórzy biegacze należą do grona szczupłych, posiadających duże mięśnie w obrębie kończyn dolnych.

Początkujący adepci mają problemy ze zmianą maszyn, na których ćwiczą. Boją się złej techniki, wzroku innych albo skomplikowanej obsługi. Należy pamiętać, że wszyscy na siłowni mają taki sam cel – poprawę własnej formy. Presja otoczenia w tym miejscu występuje tylko w głowach ludzi.