Bieżnia elektryczna

BIEŻNIA ELEKTRYCZNA

2 min. czytania

Bieżnia elektryczna (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Bieznie-1023.html) świetnie sprawdzi się nie tylko do trenowania na siłowni, ale i w zaciszu domowym. Czasem, gdy pogoda za oknem nie sprzyja sportom na zewnątrz dobrze jest skorzystać właśnie z bieżni elektrycznej. Oprócz poprawy kondycji, ten sprzęt niesie mniejsze ryzyko kontuzji, co jest bardzo doceniane przez biegaczy. Zasilanie bieżni elektrycznej wspomagane jest silnikiem elektrycznym, który ma zróżnicowaną moc – dzięki temu użytkownik może dowolnie ją dostosowywać, według własnych wymagań.

WŁAŚCIWY TRENING NA BIEŻNI ELEKTRYCZNEJ

Bieżnia elektryczna, w przeciwieństwie do tej tradycyjnej, posiada system kontroli biegania, czyli zróżnicowane tempo dostosowywane w różnych etapach poszczególnego treningu.

Bieżnie elektryczne wyróżnia również fakt posiadania podświetlanych komputerów, które informują użytkowanika o zgubionych kaloriach, przebytym dystansie, czasu czy nawet tętna. Cechuje je też wytrzymałość i długa żywotność oraz solidność, która pozwala na użytkowanie jej przez osoby w większą masą ciała.

JAKĄ BIEŻNIĘ ELEKTRYCZNĄ WYBRAĆ?

Na rynku dostępnych jest wiele bieżni elektrycznych. Niektóre nie są dostępne dla przeciętnego człowieka, przez wzgląd na ich cenę, ale znajdą się również takie, których cena nie jest wygórowana, a i jakość wysoka.  Przed wyborem sprzętu, ważne jest, by najpierw ocenić jakie funkcje są nam potrzebne i niezbędne – na przykład kąt nachylenia, możliwa maksymalna prędkość czy maksymalna waga użytkownika. Oprócz tego ważne jest:

  • przekalkulowanie swojego budżetu i sporządzenie wykazu dostępnych bieżni
  • dostosowanie wymiaru urządzenia pod lokal, w jakim będzie przechowywane
  • sprawdzenie specyfikacji np. mocy, kątu nachylenia czy innych pomiarów.

DODATKOWE FUNKCJE BIEŻNI ELEKTRYCZNEJ

Niektórzy z producentów bieżni elektrycznych oferują swoim klientom dodatkowe funkcje. Jedną z nich jest na przykład możliwość słuchania muzyki podczas treningu na bieżni. Warto zatem sprawdzić czy sprzęt, który zwrócił naszą uwagę ma wejście AUX, Bluetooth lub USB. Ten dodatek na pewno docenią miłośnicy muzyki lub osoby, które potrzebują motywacji do treningu.

Bieżnia elektryczna

Zalety treningu na bieżni

3 min. czytania

Strzał w dziesiątkę

Okazuje się, że musisz jedynie pokonać mniej niż dwa metry, aby zyskać naprawdę zgrabną sylwetkę, spalić mnóstwo kalorii oraz nabawić się doskonałej kondycji. Oczywiście wielokrotnie, z dbałością oraz zapałem o technikę prawidłową każdego kroku. Sprawdźmy, jak bieżnię z narzędzia tortur zmienić po prostu w sprzęt w służbie człowieka, a konkretnie w naszej służbie.

Pogoda jakby nie było czasem nas zniechęca do biegania. Zaczyna lekko, błotem i deszczem, aby po chwili, gdy się zorientuje, że tym razem nie ma do czynienia z jakąś amatorką – sypnąć śniegiem, a lodem nawet skuć ulubione trasy.

Bieżnia elektryczna to tylko dwa metry długości, która odmienić może nasze życie. Można śmiało powiedzieć, że jest sprzęt najpopularniejszy do fitnessu na świecie. Przyszła pora, aby poznać ją nieco bliżej oraz nie robić w żadnym wypadku przerwy do biegania. Dzięki temu zawalczymy o mniejszy obwód w pasie, ciało bardziej sprężyste, zdrowe serce oraz nawet świetny wynik na dziesięć kilometrów już za jakieś cztery tygodnie.

Jakie są zalety biegania na bieżni elektrycznej?

Na pewno bieżnia elektryczna jest pogodoodporna. Co więcej redukuje do trzydziestu procent grawitacyjny opór kroków (w terenie wysiłek ten jest większy). Wyniki badań, które były przeprowadzane sugerują, że przy biegu na ulicy nogi, miednica, biodra oraz kręgosłup przy każdym kroku poradzić sobie muszą z ciężarem ciała pomnożone przez dwa czy też nawet przez cztery.

Takie przeciążenia mogą powodować kontuzje, szczególnie jeśli źle dobierzemy do nawierzchni i swojego sposobu biegania buty. Bieżnia, przez znacznie większą amortyzację, zmniejsza właśnie to ryzyko. Pamiętajmy jednak, że na niej trening pobudza błędnik (musimy utrzymać równowagę), a to powoduje czasami mocne zawroty głowy po zejściu z tegoż pasa.

Dlatego też pierwszy trening powinniśmy potraktować naprawdę umownie i zamiast biegać jakieś interwały, po prostu powinniśmy zrobić marsz na kilka kilometrów. To, co jest zaletą największą bieżni, jest także jednocześnie jej największą wadą. Jeśli się szykujemy do biegu ulicznego, to musimy wiedzieć, że treningi na pasie nie wystarczą w żadnym wypadku.

Na bieżni możemy oczywiście trenować na siłowni, ale nie tylko. Bowiem jeśli mamy ochotę, to możemy kupić własną bieżnię do swojego domu czy też do swojego mieszkania. Bieżnie elektryczne wbrew pozorom wcale nie zajmują tak dużo miejsca. Możemy sobie na taką pozwolić. Nie są także zbyt drogie.

 

Bieżnia elektryczna

Co warto wiedzieć o bieżni elektrycznej?

3 min. czytania

Bieżnia elektryczna ze strony www.marbo-sport.pl to popularne urządzenie do ćwiczeń typu cardio. Stacjonarna formuła maszyny niweluje ryzyko treningu w niekorzystnej aurze. Czy jednak zawsze jest skutecznym rozwiązaniem?

Tryby działania

Bieżnię wybierają najczęściej osoby o małym doświadczeniu. Prosta maszyna pozwala na właściwe “rozgrzanie” organizmu. Oferuje przy tym możliwość regulacji: prędkości, czasu oraz poziomu nachylenia.

Niewiele osób korzysta z tzw. programów treningowych, które ustawia się na panelu sterującym. Umożliwiają one sprawniejszą kontrolę poczynań. Błędem nowicjuszy jest nieadekwatny dobór poziomu do możliwości. Przybiera to dwie formy: zbyt ciężkiego treningu, po którym powstają zakwasy albo wręcz przeciwnie, spacerowego, mało wymagającego tempa.

Czy na bieżni da się schudnąć?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Bieżnia elektryczna wspomaga proces odchudzania, ale nie jest jego jedyną składową. Trzeba zachować deficyt kaloryczny oraz pamiętać o równomiernym rozwoju mięśni.

Duży problem stanowi ostatni element. Bieżnia angażuje wszystkie partie mięśniowe, kładąc szczególny nacisk na kończyny. Tułów oraz klatka piersiowa nie rozwijają się w takim tempie, dlatego warto zadbać o nie dodatkowo.

Interwały

Bieżnia to doskonałe narzędzie do wdrożenia treningu interwałowego. Warto, aby urządzenie posiadało dodatkowy pomiar pulsu, kluczowy przy planowaniu tego typu ćwiczeń.

Idea treningu wydolnościowego opiera się na umiejętnym dostosowaniu tętna ćwiczącego. W trakcie biegu dynamicznej zmianie ulega zakres prędkości oraz poziomu nachylenia. Pożądany puls wynika z możliwości organizmu, celu treningowego oraz wieku.

Ważne jest również to, aby dla własnego bezpieczeństwa nie przekroczyć tzw. maksymalnego tętna. Wartość tą wylicza się poprzez odjęcie od liczby 220 wieku trenującego, przy czym jest ona orientacyjna.

“Zawód – biegacz”

Maszyny uzupełniają domowe siłownie, a także są elementem składowym dużych kompleksów. W pierwszym przypadku warto eksploatować je w maksymalnym zakresie.

Wizyta na siłowni z dużą liczbą sprzętu nie powinna ograniczać się wyłącznie do treningu wydolnościowego. Przyniesie on efekty, ale nie będą zachwycające. Organizm do prawidłowego rozwoju potrzebuje również ćwiczeń siłowych. Dlatego niektórzy biegacze należą do grona szczupłych, posiadających duże mięśnie w obrębie kończyn dolnych.

Początkujący adepci mają problemy ze zmianą maszyn, na których ćwiczą. Boją się złej techniki, wzroku innych albo skomplikowanej obsługi. Należy pamiętać, że wszyscy na siłowni mają taki sam cel – poprawę własnej formy. Presja otoczenia w tym miejscu występuje tylko w głowach ludzi.